tisdag 6 november 2007

Let´s look at life on the bright side:
Brott mot naturlagarna?
Passa på nästa gång en sjungande Lucia med långsamma fjät och brinnande ljus nalkas oss och observera detta unika tillfälle då en människa färdas med ljusets hastighet. Och inte nog med det! Dessutom färdas ljudet då snabbare än ljuset.

Gastkramande.
Sjöhistoriska museets forskare har funnit att sextanterna på de gamla skutorna ofta var veritabla gastkramare.

Hemkört

Det är rusningstid och mycket folk på bussen. Busschauffören ~45 säger till dam ~60, som står för nära dörren men hon lyssnar inte. Chauffören: Dy ska backa när jag säga till dig! Damen: Du säger inte åt mig vad jag ska göra! Chauffören: Jag bestimmer i denna bussen. Damen (efter lite funderande): Men det är vi svenskar bestämmer i detta land, åk hem och bestäm i ditt eget land istället!
Chauffören: Om jag åka hem, vem ska köra dig hem då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar